Wat kost een virtuele beursstand

De oeroude tegenvraag kun je jezelf ook stellen: wat levert het me op?

Oeroude discussie….

De na- en voordelen van een digitale beursstand

De nadelen t.o.v. een live evenement kennen we. De sfeer en beleving zijn niet te vergelijken. Het type gesprek is anders. Als je iets te tonen hebt gaat dat op een live beurs wel, maar tijdens een virtuele beurs in ieder geval niet fysiek.

Het nadenken over het bouwen van een online beursstand is ook anders dan van een fysieke beursstand.         

 En uit alle nieuws artikelen blijkt dat we steeds meer zuchten naar het oude normaal. Elkaar kunnen
 ontmoeten zowel in privé als zakelijke sfeer hoort toch bij ons mens zijn.


We hebben er nu gewoon even mee te leven. Het duurt langer dan we willen. Het zal ook niet zo 123 uit ons leven verdwijnen.

En de virtuele evenementen bieden een goed alternatief. Er valt zoveel uit te leren dat er ook voor de toekomst een rol weg gelegd blijft voor de virtuele beurs (of virtuele beleving in bredere zin).

Je bereikt een groter publiek

De drempel is veel lager om aan een virtueel evenement deel te nemen. De reisafstand en de reiskosten zijn ineens geen belemmering meer. En ook de tijd die je normaal verliest van je vertrekpunt naar waar de beurs gehouden wordt, en terug, vervalt. De bezoekersaantallen bij virtuele beurzen tot nu toe zijn zeer goed te noemen.

Je bereikt “on top” een ander publiek

Een gedeelte van de doelgroep uit bovenstaande komt normaal dus wellicht ook al niet naar een beurs. En nu kom je hen wel tegen. Het opent misschien wel deuren voor export.

Je eigen kosten dalen

Geen reiskosten, verblijfskosten (hotel, eten, drinken), je hoeft niet te reizen (tijdwinst).

En hoe zit het dan met de uitstraling van de virtuele stand.

Eigenlijk kun je hier “volledig los”. Er kan een volledig uniek en creatief design bedacht worden

  • Een grote hanging banner boven je stand? Of een vorm die tot teveel uitdagingen leidt? Normaal gesproken ontvang je een zwaar gepeperde rekening en moet je misschien wel statische calculaties laten maken. De virtuele beursorganisatie kent hier geen beperkingen….
  • Een grote videowall om mee te imponeren. Hoe groter hoe (veel) hoger de kosten. In de virtuele wereld betaal je gewoon een prijs voor het inbrengen van de techniek. Hoe groot het wordt is geen beperkende factor in je budget. Het ontwerp moet natuurlijk wel goed blijven ogen.
  • Normaal een budget voor maximaal 20m²? Dan kom je live niet in een vrije stand terecht. In de virtuele wereld bedenken we samen jouw stand. Geen hoek-, kop-, tussen- of wat voor soort stand ook. Eigenlijk wordt het veel meer een virtuele omgeving of virtuele beleving.
  • En zo kun je nog veel meer custom made objecten bedenken, die bij live events een grote investering vergen.

Een virtuele beursstand is veel meer dan een beursstand

Waarom zou je een virtuele beursstand moeten overwegen?

Het is al eerder genoemd, het is eerder je virtuele omgeving. Een beleving die je voor veel meer dan alleen maar virtuele beurzen kunt gebruiken.

  • Je virtuele beursstand (omgeving) is 24/7/365 beschikbaar. Mits je er ook de eigenaar van bent. Je laat dan dus een virtuele beursstand ontwikkelen. Over wat dat kost vertel ik hieronder iets meer.
  • Gebruik je virtuele stand voor eigen te creëren online events. Organiseer een webinar in je virtuele omgeving en nodig je bezoekers daar uit.
  • Heb je normaal hoofdbrekens omdat je zoveel wilt laten zien op je live beursstand? Op je online beursstand gaat dat eenvoudiger en overzichtelijker. Er is geen ruimte gebrek. Toch valt hier ook aan te raden om niet een overkill aan informatie te geven. Zorg voor een duidelijke structuur. Een duidelijke boodschap.
  • Als je aan meer beurzen per jaar deelneemt, dan heb je maar één keer ontwikkelkosten. Misschien verander je eens een keer iets aan je virtuele stand, maar dan zijn dat ook de enige (minimale) kosten die je later extra hebt. Virtuele beursstands zijn dus schaalbaar, uitbreidbaar en herbruikbaar.
  • Eigenlijk zijn bijna alle nu voorhanden technieken wel toepasbaar. Chatten, videocalls, conference rooms, webinars, bezoekers met elkaar laten communiceren (netwerken), augmented reality, downloadbaar maken van informatie, berichten achterlaten, video’s tonen en ga zo maar door.

Wat kost het maken van een virtuele beursstand dan eigenlijk?

Wij hebben erover na gedacht en zijn met het idee gekomen de basiskeuze voor gemakkelijker te maken. Er zijn 4 pakketten die in mogelijkheden en aantal contactpunten oplopen.

 De vanaf prijs is dan net onder de 4.000,00 Euro tot aan 16.000,00/20.000,00 Euro. Binnen elk pakket is customizing mogelijk. Want een virtuele beursstand is niet als het kiezen van een auto met standaard opties.

 En we denken graag individueel mee. Een pakket bied je een solide basis met zekerheden en vertrekpunten.

Daarboven op is dan nog het compleet op maat gemaakte virtuele beursstand pakket.


En waaruit bestaan die virtuele beursstand pakketten dan?

Het is niet dat we dat niet willen laten zien. Maar er komt wel wat uitleg bij. En wij vinden eigenlijk dat we je dat beter uit kunnen leggen in een videocall met voorbeelden, dan dat je dat zelf moet gaan zitten uitpluizen. Het is namelijk best veel omvattend en we willen je de studie besparen.

 Zo’n gesprek blijft vrijblijvend, no questions asked.


In een uurtje kunnen we je bij praten. We zijn ervan overtuigd dat je met de daarna toegestuurde informatie gemakkelijker tot ideeën komt. En we sparren graag met je verder om de virtuele beursstand van het gekozen pakket verder te ontwikkelen.

Wil je een online afspraak met ons maken?

Wij regelen de videocall.

This site uses cookies to offer you a better browsing experience. By browsing this website, you agree to our use of cookies.