Hier zijn de resultaten uit het onderzoek die zowel voor organisatoren als voor deelnemers nuttige tips opleveren.
Beursorganisatoren
Deel info over je bezoekerspubliek
94% van de standhouders noemt de kwaliteit van het bezoekersprofiel als de belangrijkste beslissingsfactor om deel te nemen aan een beurs. Bezoekers met een hoog kwalitatief profiel zijn bezoekers die onmiddellijk invloed hebben op of zelf beslissen over de aankoop van de producten en diensten die worden aangeboden.
Volgens CEIR heeft 81% van de beursbezoekers beslissingsbevoegdheid voor aankoop.
Onze tip voor organisatoren
Deel zoveel mogelijk informatie over je bezoekerspubliek met je prospect standhouders: bedrijf, naam, functie en beslissingsbevoegdheid.
Laat je standhouders zien
Van de standhouders noemt 83% brand awareness als belangrijkste marketingdoelstelling om deel te nemen aan een beurs. Geef standhouders voldoende mogelijkheden om hun producten, diensten en logo zichtbaar te maken aan hun stand, bijvoorbeeld met videoschermen, digitale signalisatie, plasmaschermen voor video, foto’s, presentaties, logo’s en sociale media.
Standhouders
Bespaar op vervoerskosten
De gemiddelde los- en laadkosten zijn de laatste jaren flink gestegen Dit zijn de kosten om (demo)producten en marketingmateriaal in de beurshal te zetten. Je kunt hierop snel besparen door bijvoorbeeld technologische tools te gebruiken om je producten te ‘showen’ zoals iPads, plasmaschermen en digitale documenten.
Toon nieuwe producten
Het is een feit dat meerendeel van de beursbezoekers (92%) op zoek is naar nieuwe producten. Combineer daarom de lancering van je nieuwe product met een beursdeelname.
Laad je bezoekers op
Voor internationale of Europese beurzen reizen de bezoekers al gauw meer dan 400 km om een beurs of congres te bezoeken.
Onze tip voor standhouders
Zorg dat ze op jouw stand even tot rust kunnen komen en biedt hen een extra service bv. hun tablet of smartphone opladen. Je lader thuis of in je hotelkamer vergeten, gebeurt vaker dan je denkt. Kunnen ze op jouw stand even laden, dan heb je ook 10 minuten hun individuele aandacht: win-win!
Volg nieuwe leads op
Meer als de helft van de beursbezoekers is nieuwe prospect voor de aanwezige standhouders. Dat betekent dat standhouder en bezoeker elkaar nog nooit eerder hebben ontmoet. Op bijvoorbeeld vorige beurzen of conferenties. Dat is goed nieuws.
Slecht nieuws is dat 75% van de nieuwe leads na een beurs nooit wordt opgevolgd. Zonde! Investeer in een degelijk systeem dat je leads registreert en ze automatisch doorgeeft aan je CRM-systeem.