Er gebeurt verschrikkelijk veel op een beurs. Af- en verleiding strijden om voorrang. De exposanten proberen op verschillende manieren aandacht te trekken met behulp van verlichting, video, graphics, spelletjes etc. Als je jezelf niet onderscheidt van de andere exposanten, of ten onder gaat in het geweld van de anderen, is de kans groot dat de bezoeker jouw stand voorbij loopt. Hoe onderscheid je je van de andere exposanten in een volle beurshal? De volgende tips kunnen de nieuwsgierigheid naar jouw stand verhogen.
1. Neem van tevoren contact op met de bezoekers
Vraag de beursorganisatie om een volledige lijst van bezoekers die zich voor het evenement hebben geregistreerd. Stuur een gepersonaliseerde e-mail met het verzoek om elkaar te ontmoeten op jouw mobiele beursstand. Dit maakt het eerste contact gelijk persoonlijker en zal bezoekers aanmoedigen om jouw stand te bezoeken.
2. Vergeet vooral je bestaande klanten niet
Stuur je bestaande klanten een gepersonaliseerde uitnodiging. Dit is een uitgesproken kans om de relatie te versterken met face-to-face contact. Je klant zal je uitnodiging waarderen want je biedt hem zo de kans in korte tijd zijn kennis over de laatste ontwikkelingen binnen zijn vakgebied snel te vergroten. Je kunt ook denken aan klantenkortingen op jouw producten of diensten tijdens de beurs.
3. Wees online actief voorafgaand aan de beurs
Zorg dat je gezien wordt in verschillende online activiteiten met officiële event hashtags en zoek naar berichten en opmerkingen die je kunt delen. Houd er rekening mee dat social feeds regelmatig moeten worden bijgewerkt voor, tijdens en na de show.

4. Beloon medewerkers
Jouw medewerkers zijn het visitekaartje van het bedrijf en moeten een perfecte indruk geven. Professioneel, vriendelijk en zelfverzekerd. Vergeet niet je medewerkers te belonen voor hun goede werk en positieve inzet. Degene die de meeste leads binnenhaalt, kan bijvoorbeeld een prijs verwachten. Maak duidelijke targets en leg uit aan medewerkers hoe jouw bedrijf moet profiteren van deelname aan de beurs. Op deze manier voelen werknemers zich veel meer onderdeel van de missie waar het bedrijf voor staat.
5. Creëer een ontspannen omgeving
Een andere manier om bezoekers te lokken is door een ontspannen en uitnodigende omgeving te creëren. Bezoekers zijn eerder geneigd om langs te komen als jouw stand een plek biedt om even uit te rusten van de beurs en bij te komen van alle indrukken die ze opdoen. Het aanbieden van iets te eten of een kop koffie is een geweldige manier om mensen plaats te laten nemen in jouw stand en biedt de perfecte gelegenheid om een praatje te maken.
6. Val op
Idealiter begin je minimaal 4 tot 6 maanden voor de beurs met de planning van het event. Zoek bij je standaanbieder naar modulaire mobiele beursstands, vouw- en beurswanden, lichte wanden en mobiele balies. Een uniek design, in het oog springende graphics en inhoud zijn essentieel om meer verkeer te genereren. Zorg ervoor dat jouw stand zichtbaar is vanuit de belangrijkste gangpaden op de beurs en verkondig een duidelijke boodschap die de bezoeker in één oogopslag begrijpt.
Maar ook: kies een beursstand die bij jouw type gebruik past. Gewicht, volume, budget en opbouwtijd kunnen hierbij een rol spelen.
Laat je goed adviseren! Of bezoek een showroom! Wij hebben showrooms in Amstelveen, Antwerpen, Apeldoorn en Eindhoven.